lunes, 25 de octubre de 2010

Copa Gironina Maçanet de Cabrenys




Diumenge:

Feia temps que m'entrenava a conciencia per anar fer un copa Girona o un caixa (el caixa comença pel febrer)..

M'havia estudiat les catagories, jo puc competir amb màster 30 categoria que per començar crec que em va un xic grossa i l'altre és l'Esplai categoria molt explosiva que consta de recorreguts de 20 km. gas a fondo.... se sol fer el voltant de 1h 15' a 1h 30'.
L'avantatge de l'esplai és que pel temps que disposo d'entrenar, em va més be..ja que la categoria master 30 volta amb temps de 2h.

Diumenge quan sona el despertador em fa molta mandra, al estar a Tapis (10 minuts de Maçanet) no em queda cap excusa. Aixís que una torrada melmalada i cap a Maçanet arribo un xic tard totom està escalfant i jo encara no he fet n'hi la inscripició...

Vaig cap a l'incripció em demanan recorregut, dic la curta amb els d'esplai, master 50, 60 i cadets (el problema és que el no tenir la llicencia competició competiré amb els de la popular, pero jo només hi soc per fer un test per veure el meu nivell)... sortida a les 10.10, una mica nervios agafo la bici i escalfo en la pista que porta a les salines, trobo en Cesc que també va cremant els nervis en les pujadetes....
La gent es posiciona en la sortida, m'ho agafo en calma i em poso a darrera de tot tinc molts cadets al davant. Sortida caòtica amb un gir de 90º al cap de 20m. i campi qui pugui la gent salta de la bici, jo aguanto a sobre fent equilibris, l'avantatge és que comença amb unes pujades molt dures, em fa por com respondran les cames ja que el disabte varem fer una sortida molt llarga amb els de la colla, les cames es comporten i començo a obrir gas vaig passant gent durant tota la pujada arribo adalt molt ben posicionat quan veig que avanço gent que conec que sol estar entre els primers de l'esplai...
Quan arriba adalt comença les trialeres de vertig, la primera rapidissima, la segona molt virida pero de les mes divertides que he baixat i la tercera per deixari les dents, la veritat em sento segur i les faig depressa pero molt controlades tot i aixis perdor 7 o 8 llocs (quan m'atrapava algú m'apartava) em passen un parell d'esplai, master i algun cadet.... quan arribo abaix queda un 1 km. de pujada on recupero un parell posicions, no tinc temps d'agafar el primer de la curta em conformo amb el segon lloc de la popular.

S'hi hagués tingut la llicencia de competició hagués fet 7 d'esplai, molt content i amb ganes de tornari.

Em va agradar molt l'ambient, molt maco i sa.
Percert merci Jordi Bauptista per les fotos i les classes pràctiques.
Classificacions:
www.ciclisme.cat/clasificaciones/Llistat_de_Temps_Marxa.pdf
Resum:
14+4= 18

7 comentarios:

  1. Molt de gust Marc... ja tens raó que hi ha molt bon ambient... es molt divertit venir a corre i donar tot el que pots... la lluita contra el crono!!!! i contra tu mateix!!!...cada cursa es diferent i et trobes reptes diferents... fins la propera company!!
    equest finde tens un dilema no? PERELADA (una popular per pedalar i disfrutar del recorregut/CASTELL D'ARO(lluita contra el crono i acabar fet pols) PORQUERES (a disfrutar de la pedalada!!)
    Salut!!

    ResponderEliminar
  2. Hi vas molt fort!! Deu valer la pena entrenar tant per poder donar guerra aquests cracks. A DISFRUTAR-HO !!!

    ResponderEliminar
  3. Igualment Jordi!!
    Ja tinc hora per la revisió metge, al ser divendres tarda no crec que pugui tramitar a temps la fitxa a la federació...
    Percert no m'espantis, en el caixa és gaire superior el nivell??

    Gràcies Lato, però allà soc del pilot cap abaix, però al correr en ritmes superior podré millorar un xic...

    Gerard perquè m'entenguis amb termes futbolistics la categoria esplai seria la tercera regional del ciclisme, amb la diferencia que la gent que queda a davant entrena casi a diari (igual que el futbol jeje)de totes maneres l'important és que m'ho vaig passar bé.

    ResponderEliminar
  4. lu importart es que disfruis...ben dit!!
    el Caixa..que no se si existirà (desapareix caixa de girona, com deus saber) i quin esponsor tindrà... però algo faran... (els ciclistes si existiran i la federació tb) hi ha més ciclistes, en esplai podem arribar a ser 25 o 30 quan ara no se si som 15 doncs així en gairebé... totes les categories. el nivell so ser el mateix...però els circuits son de 10km i fem 2 voltes (ELIT 3voltes) i els fan molt trencacames i durs...
    Salut!!

    ResponderEliminar
  5. Bones Marc,

    Doncs jo he començat aquest any a entrenar a consciencia, apart del spinning que porto fent ja desde 4 anys, però el que es agafar la bici i sortir...desde Febrer de 2010. Vaig començar fent algunes curses de carretera de 120-130 km's i com es normal, sense tenir ni 500km's a les cames, doncs sempre quedaba dels 20 ultims, pero buenu per ser les primeres l'important era acabarles!!!!

    A l'agost vaig fer la primera de BTT a Lloret, on va guanyar en Collados amb 1h03min, jo vaig fer 1h35min, la cosa ja va anar millorant tot i que em faltaba molta tecnica i mes km's.

    Al arribar Octubre i veure el tema de la copa gironina m'hi vaig atrevir, he pogut fer dues curses, la veritat que desde setembre portaba fent curses quasi cada cap de setmana i algun cap de setmana dos curses (dissabte i diumenge). Diumenge 17 despres de participar en la copa gironina de la bisbal, estaba apuntat al open natura de arenys de munt amb tan mala sort que vaig caure al km 7,5 fracturant-me la clavicula esquerra, aixi que ja se m'ha acabat la copa gironina i qualsevol altra cursa fins l'any que ve. Pero l'ilusió no la perdo, tot i que necesito practicar molt la técnica en les baixades, per ara vaig molt a poc a poc i amb una mica de por!!!!

    Jo he competit en la categoria master 30 amb el 30km's, els resultats han estat dolents, però es la primera vegada i suposu que amb el pas dels anys aniré millorant...

    Ja ens veurem mes endavant en alguna cursa!!!

    Jose Antonio.

    ResponderEliminar
  6. Hola José Antonio, sento lo de la teva clavícula, paciencia i molta recuperació..
    Jo fa un any i mig que m'he aficionat a la bici, havia fet alguna marxa que altre..
    Tot just a Maçanet he començat a competir pero el nivell és alt, m'apuntaré a esplai, ja que crec que el nivell és mes baix que màster 30..
    Prefereixo caixa Girona, ja que la copa al ser tots els caps de setmana seguits és molt lligat.
    Al que fa les baixades paciencia i pràctica mica en mica veuràs com vas millorant i cada vegada les disfrutaras més... No vulguis anar més depressa del que saps!! Jo em passa igual..

    ResponderEliminar