jueves, 18 de octubre de 2012

Marató Extremadura-Copa Gironina Sant Martí Vell

Marató València de Alcantara (Extremadura)


Aprofitant que amb trobava a Extremadura, vaig buscar alguna cursa de btt i vaig trobar una marató de 60 km. en un poble fronterer amb Portugal, amb els aires que es viuen ultimament a Espanya, millor tenir una escapatoria aprop..jeje (es broma la veritat, que el tracte de la gent exquisit, avegades confonem els politics amb la gent del poble, hi per sort hi ha una mica de diferència)
La cursa, tot i que tenia un xic de tot era molt pistera, amb baixades ràpides, pedragoses i perilloses...
La meva cursa va ser senzilla, sortir amb el grup de davant, aguantar els primers km., els més forts agafant metres i el Km 10 totom al seu lloc, vaig fer la cursa tot sol conscient que estava rodant dintre els 10 primers...(d'un total entre curta i llarga de 200 participants)
Quan havia fet els primers 40 km. de cursa, i amb quedaven els 20 més ràpids, van apareixer les primeres rampes, quina ràbia, ja que estava rodant molt ràpid. No tenia més opció que pujar pinyons i cadència...anar mirant al darrera, i a les baixades no tocar el frens per guanyar la minutada perduda en el planer. No amb va passar ningú en els 20 quilometres i vaig poder guardar la posició... aviam si l'any quevé hi podem tornar.


Sant Martí Vell

Arribava a Sant Martí vell, sapiguent que el amic, company Xavi Triola que tenim un nivell molt semblant estava lesionat,,,aixis que la cursa no sabia com plantejarla, si conservadora o atacar desde la sortida....

Com normalment faig, vaig sortir fatal, esperant la primera pujada per apretar, vam arribar amb Jordi i l'Edgar junts, a la primera pujada, en Jordi marcava el ritme, jo darrera i l'Edgar a la meva roda...
L'Edgar a la primera rampa dura, amb dos huevos, fot el pal, no vaig dubtar i vaig saltar amb ell, veient molta gent que podia fer tap a la primera baixada, aconsegueixo agafar la roda, i la mantinc un xic, quan recupero un xic d'aire, provo a veure com va i pujo un xic al ritme i li obro un xic de forat, quan arribo al planer amb un altre biker fem relleus, anem marxant, fins que la cadena amb surt de la bici s'enganxa entre el pinyons, paro l'aconsegueixo treure, i veig que tot el temps guanyat queda amb escaix metres, decideixo tirar un fort intentant que no agafi roda, arribo a la primera baixada i apartir d'aquí començo a fer la meva cursa.

En mig del recorregut, trobem una paret d'un kilometre, que és te que fer a peu, al meu gust sobrava, ja que ahir encara amb notava els bessons...jeje

Al final vaig poguer fer primer d'Esplai, amb van donar un premi original una panera de verdura i productes ecològics bonissims, també vull agrair l'organització que el marcatge va ser perfecte.

I donar ànims per la bona cursa d'en Jordi Ayats 4 i l'Edgar 5 que una punxada el va treure d'un lloc assegurat en el podi..

Diumenge si la pluja ho permet, disfrutarem  i patirem Amer del circuits de btt més durs de gironina!!!!


1     380 OLIVET,Marc          ESPLA  PEDAL MAIÀ. CLUB CICLISTA  01:13:04          min.
2     406 TORRES,DAVID         ESPLA  ROSES. CLUB CICLISTA       01:15:55     2:51 min.
3     401 COSTA,Antoni         ESPLA  AMATSTRONG  CYCLING TEAM   01:18:34     5:30 min.


2 comentarios:

  1. Uoooo! Valencia de Alcantara és el meu poble de naixement (Ara visc a Besalú).. M'he sorprès molt quan ho he vist. Salud!!

    ResponderEliminar
  2. Hola Cristian, doncs vius en una zona on es pot gaudir molt de la pràctica de la bicicleta...
    La meva dona, te familia a extremadura i aprofitant la visita, vaig buscar una cursa sense saber on anava i vaig parar en el teu poble.
    Aviam si puc repetir un altre any!!

    ResponderEliminar